Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Osobnostní, odborné a sociální kvality projektového manažera
Zobačová, Denisa ; Lipková, Helena (vedoucí práce) ; Sluková, Petra Zia (oponent)
Diplomová práce je rozdělena na dvě základní části. První z nich se věnuje osobnostním, sociálním a odborných znalostem projektového manažera a druhá mapuje výuku soft skills na vysokých školách s oborem Informační studia a knihovnictví v České republice. Teoretická část je věnována projektovému managementu. Pozornost je věnována základním pojmům z oblasti projektového managementu, představuje nejznámější projektové metodiky, definuje jednotlivé role projektového manažera a hlavně se věnuje jednotlivým kompetencím, které by tento manažer měl ovládat. Poslední kapitola teoretické části je věnována analýze tří nejznámějších projektových metodik. Praktická část mapuje situaci na vysokých školách, konkrétně jaké předměty nabízejí v rámci výuky soft skills a jak s tímto tématem vyučující pracují. Uvedeny jsou i další aktivity vysokých škol v oblasti výuky a rozvoje tzv. měkkých dovedností. Dále jsou uvedeny příklady předmětů se stejným tématem na amerických univerzitách. Na závěr práce jsou uvedena doporučení, jak lze výuku soft skills na českých univerzitách zkvalitnit a jaká témata by mohla být zařazena mezi výběrové přednášky a semináře na Ústavu informačních studií a knihovnictví v Praze.
Význam pojmu motivace a manipulace v pedagogické praxi
SCHWARZOVÁ, Kateřina
V úvodu práce jsou objasněny dva základní pojmy - motivace a manipulace. Oba jsou dále porovnávány vzhledem k jejich působení na člověka. Jsou uvedeny jednotlivé druhy motivace a manipulace na základě kritérií, u manipulace je tato část práce doplněna typologií manipulátorů. Další pasáž této bakalářské práce se věnuje objasnění nejdůležitějších teorií obou těchto působících přístupů a podrobněji porovnává názory různých autorů. V závěru je pak nastíněno možné využití motivace i manipulace ve výchově i vzdělávání, a to jak ze strany učitele, tak i žáka. V této části práce autorka představuje i strategie a praktické techniky motivace a manipulace.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.